Klaus Schulze The Crime Of Suspense 2006r 2000r książeczka 1
Muzyka na płytę „The Crime Of Suspence” powstawała w latach 1998 – 2000 i ostatecznie została dołączona do zbioru dziesięciu płyt. Co prawda Klaus Schulze jeszcze w sierpniu 2000 roku dopracowywał i szlifował swoją muzykę przed jej wydaniem, jednak cały zamysł i pierwowzór, czyli tak zwane „roots” poszczególnych kompozycji powstały jeszcze w 1998 roku. W swojej pierwszej wersji na album złożyły się trzy kompozycje. Dopiero w 2006 roku na wznowieniu pojawiły się dwa krótkie niewiele ponad czterominutowe utwory „Ruins” i „Catles”. Tym razem Mistrz Czarno-Białych Klawiszy zaprosił do studia wokalistkę pochodzącą z Australii Julię Messenger (wokalistka, autorka tekstów oraz kompozytorka) oraz flecistę, wiolonczelistę, a także wokalistę w jednej osobie, czyli Thomasa Kagermanna. Kagermann, potrafiący także grać na wielu instrumentach ma swoją solową ciekawą dyskografię. Ten niekonwencjonalny artysta ma na swoim koncie piętnaście solowych albumów, które zostały wydawane na przestrzeni lat 1982 – 2018 oraz współpracę z wieloma muzykami z różnych płaszczyzn muzycznej stylistyki. Muzyczne menu rozpoczyna przepiękne na początku dynamiczne z niezwykle ciekawie wplecioną wokalizą Julii Messenger, a potem przechodzące w urocze pejzażowe delikatne tkanie dźwiękami, w taki niesygnalizowany wręcz sposób, że nie zauważyliśmy momenty końca „Good Old 4 On The Floor” i początku kolejnej kompozycji „J.E.M.”. Wprowadzenie dźwiękami fletu w wykonaniu Thomasa Kagermanna jest niezwykle tajemnicze, a potem słyszymy genialny dialog dźwięków fletu z maszynerią elektronicznych urządzeń dźwiękowych. Trzecia i ostatnia na płycie, a zarazem najdłuższa kompozycja (prawie trzydzieści minut muzyki) zatytułowana „Overhill” zaczyna się „atakiem” dynamicznych, perkusyjnych dźwięków, rodem z drums and bass. Muzyka z „The Crime of Suspense” w pewnym stopniu nawiązuje do płyty Richarda Wahnfrieda „Drums `n` Balls (The Gancha Dub)” z 1997 roku. Nie tylko poprzez podobną stylistykę i konstrukcję utworów, ale także w związku z wokalną aranżacją, w tym wypadku zaproponowaną przez Julię Messenger (na płycie „Drums `n` Balls (The Gancha Dub)” wokalnie udzielała się Katarina Navaseynewa).